Info Solat (Click utk waktu solat)

Info Solat (Click utk waktu solat)
MASJID ZAHIR

Monday, January 5, 2009

Need For Speed : Pro Street


Aku baru abis melayan game Need For Speed : Pro Street.. lepaih ni nak try NFS : Undercover lak.. jika nak dibandingkan dgn NFS Most Wanted.. aku rasa Most Wanted lagi best.. coz NFS PS nie hanya race di litar yg telah disediakan.. kira macam legal racing la.. part yang best dalam NFS PS nie maybe coz dia ada mcm2 jenis racing.. ada GRIP, DRIFT, DRAG, SPEED.. setiap daripada acara nie.. ada king masing2.. 
Grip King = (xingat coz aku dah menang), Drift King = Aki Kimura, Drag King = Karol Monroe dan Speed King = Nate Denver.. di atas segala king2 ini ada sorang king yg power iaitu Showdown King = (xingat coz dah menang gak), setelah aku main 60%.. aku berjaya merampas Grip King dan Showdown King.. hehe.. rujuk kepada gambar kat bawah.. RC stand for Ryan Cooper.. so player akan dinamakan sebagai Ryan Cooper.. Sedikit maklumat tentang acara yang dipertandingkan.. 
bagi Grip Race.. race macam biasa la.. ikut litar yg disediakan.. cuma dia ada beberapa acara lagi dalam grip race nie.. ada grip biasa.. grip class.. dan time attack.. grip biasa nie.. lawan sume sekali la tak kira cc keta bape.. grip class lak ikut class keta.. and time attack nie utk masa terpantas satu lap.. 
bagi Drift Race lak.. race secara drift lah.. macam dlm tokyo drift tu.. point diberi berdasarkan lama mana dan laju drift.. 
bagi Drag Race lak.. keta sume kena guna transmisi manual.. coz dia akan uji daya pecutan yg paling pantas.. ada tiga acara dalam drag race iaitu 1/2 mile, 1/4 mile dan wheelie competition.. punya la susah mula2nya coz aku xtau camna nak wheelie.. tapi bila dah tau caranya.. senang je lah.. 
bagi Speed Race lak.. aku paling xsuka race nie.. dia mempertaruhkan kelajuan keta masing2 di atas track yg sangat panjang.. ko kena drive dalam tempoh masa yg sangat lama.. around 10 minutes per race.. silap sikit keta ko hancur coz kelajuan tinggi.. ada 2 acara dalam speed race.. speed race biasa dan top speed run.. speed race biasa nie cam biasa lah.. top speed run nie lak.. ada beberapa check point and tiap kali lalu ada speed trap.. 
apa-apapun korang try la sendiri.. 

5 comments:

Al Hadi said...

kau main PC ke atau konsol? Aku ada gak game ni, konsol Nintendo Wii.

Badrulhafiz Hj. Sulaiman said...

aku guna PC je.. aku baru je upgrade tambah graphic card GeForce NVidia 9500 GT 512MB..

Nuisanc3 said...

pehhh.... aku kalo pakai 9500 tu tak bergerak aku depan pc main game.. skang 8800 pon cam gile .. :P memang tengah bercita2 nak beli 9500 ni..

and i lurve NFS: Most Wanted!

Badrulhafiz Hj. Sulaiman said...

ko men game apa la nie? aku try flight simulator.. xbest aar..susah nak control..

Al Hadi said...

aku ke? skang ni tgh layan Star Wars: Force Unleashed

SETIA

Api! Api!

I've Got OB Spirit!!

Gerak Gerak Gerak Khas

Anak Buah Sarjan HashiM

TopicS