Info Solat (Click utk waktu solat)

Info Solat (Click utk waktu solat)
MASJID ZAHIR

Tuesday, December 30, 2008

MinaH IndoN buat HaL!!

assalamualaikum..

dah lama aku nak tulis pasal nie.. tapi dari sehari ke sehari.. xtulis2 gak.. apa yg aku nak komplen nie ialah tandas yg dekat KPM la.. PUTRAJAYA.. 

aku frust la nak sebut benda nie.. maybe aku xtau masalah sebenar.. aku ingat lagi masa aku dok sana 'pool' selama 4 bulan.. tandas nya sangat bersih.. selesa lah bagi aku.. kalau aku gi je mesti aku nampak ada minah indon yg dok cuci kat situ.. kalau xcuci pun dia ada la sekitar tu.. tandas memang bersih.. 

namun begitu.. baru2 nie.. awal disember 2008.. yang mana aku dok pi bertapa kat sana selama seminggu tu.. keadaan tandas sangat la tidak menyenangkan.. dengan pam yg tidak berfungsi.. kotor.. tidak terjaga.. tidak kelihatan pulak minah2 indon bekerja disitu.. 

apa dah jadi?? adakah contract maintenance telah di tiadakan??.. dikurangkan?? 

bagi aku la kan.. macam yg pak lah bagi tau dulu.. maintenance amatlah penting.. aku rasa kalau dibiarkan macam tu ja.. nescaya tak lama lagi.. tandas2 di PUTRAJAYA esp Parcel E.. akan jadi lebih teruk daripada tandas kat stesyen bas zaman dulu2 (skang nie kebanyakan tandas dah ok)..

tandas nie mencerminkan keperibadian sebenarnya.. kalau korang nak tau mcmana perangai tuan rumah.. korang gi la tandas tengok.. kalau bersih.. pembersih lah tuan rumah.. betul nie.. xcayo?.. 

aku pernah dengaq ceramah dulu.. penceramah minta setiap org jaga kain sendiri.. maksudnya.. jalankan tanggungjawab masing2.. kalau semua org buat tanggungjawab masing2 sure semua akan ok.. bila nak masuk toilet.. bersihkan dulu baru selesa.. bila dah sudah.. bersihkan sekali lagi agar dapat org lain lak guna.. kalau semua org buat macam tu.. xperlulah kepada minah indon..

sebab tu aku letak tajuk minah indon... hehehe.. attractive sikit.. letak tajuk tandas.. xdela pulak org nak baca.. hehehe..

5 comments:

Ishan_Qureshi said...

Salam BAD,

Minah Indon buat hal? Hayya..mcm2 hal la hang ni Bad..hehehe! Hello beb, lu dah tukar no fon ka? awat gua dok tepon tak penah dpt..huhuhu:-(

Badrulhafiz Hj. Sulaiman said...

no tu gak.. dah ok skang.. ari tu ntah apa kena dgn celcom nih... huhuhu

Anonymous said...

Ni under Aswan..mase die balik DPA aritu, die telah membuat lawatan ke semua tandas2 KPM parcel E..

KKM juga alami perkara yg same..Pekerja byk lari katenyer sbb sykt bg gaji ciput..

Kebersihan tu mmg tanggungjawab individu.. Jgn lar berfikiran "Ape gunanye kita byr cleaner"..nyampah aku dgr orang ckp cmtu tau..mentality bodoh bangang..

Aku paling geram dgn pempuan2 yg basuh pinggan mangkuk kat tandas pastu tinggal sisa dlm sinki, lame2 tersumbat..takleh ke buang dulu dlm tong sampah?? otak kat kepala lutut agaknye..

Badrulhafiz Hj. Sulaiman said...

aku tau under aswan.. and aku sure tentu ada masalah..

but then p'urusan atasan kena up bajet lebih sikit utk nie.. kalau tak alamat lingkup lah putrajaya.. kurangkan perbelanjaan yg kurang perlu..

aku sokong 200% 'kebersihan tanggungjawab individu'.. kalau sume ada rasa t/jawab sure bersih nye kan?

aku pun geram dengan perempuan2 itu.. hehe

marmalade said...

teringat aku kat tandas awam di hyde park, london yang maha bersih sampaikan kau boleh baring-baring kat atas lantai toilet tuh kalau nak lah.

kenapa matsalleh yang rata-ratanya tidaklah begitu pembersih sebab diaorang tak solat, adalah lebih bersih daripada kita, sedangkan kita menganut agama yang sangat-sangat mementingkan kebersihan? aku tak fahamlah.

apa yang susah sangat nak flush? and weewee pada tempat yang sepatutnya? also poopoo tanpa perlu bersepah-sepah? dan kenapa harus basah-basah? nak tolong kakak-kakak indon cuci toilet?

teringat juga tandas kat bomba yang bocor dari tingkat perempuan ke tandas lelaki di tingkat tiga. hehehehehe.

SETIA

Api! Api!

I've Got OB Spirit!!

Gerak Gerak Gerak Khas

Anak Buah Sarjan HashiM

TopicS