Info Solat (Click utk waktu solat)

Info Solat (Click utk waktu solat)
MASJID ZAHIR

Tuesday, November 11, 2008

TriP To SatuN, ThailanD


SAWADEEKAP


Lawatan kerjasama dua hala Malaysia-Thailand. nie gambar aku masa nak masuk Thailand. kami masuk melalui Wang Kelian (Malaysia) - Khuandon (Thailand) sebab kalau nak gi Satun lebih dekat ikut sini. aku guna border pass ja.. xyah guna passport.. special la sikit utk org2 negeri di sempadan seperti Perlis, Kedah & Kelantan.. ada member aku sorang org Pahang.. punya la frust.. last minute pasport hilang la plak.. hilang @ bini simpan.. jeng jeng jeng..


Pondok telefon kat Satun. 

aku post ini dulu lah.. lambat tul nak upload gambar nih..
to be cont..

Continued

ok.. nie duit yang aku tukaq.. duit kita la nie murah sikit..
aku tukaq RM 100 dapat 970 bath ja..
barang2 harga lebih kurang mcm tu ja..
teh panas = 10 bath (teh tarik xdak) RM1
Roti kosong = 10 bath


Nasi Goreng Ayam kat Satun.. masa nak order punya la sussah..
macam ayam dgn itik bercakap.. tak faham sepatah haram..
teh ais.. teh ais dia letak gula merah.. mula2 aku ingat apsal la rasa lain nie..
rupa2nya dia letak gula merah..
Harga = 100 bath


kat depan pejabat imigresen satun..
aku dengan member sepejabat.. khairi..
Majoriti penduduk di wilayah satun nie berugama islam..

to be continued again coz of technical problem.. arrghh.. 


continued again..

Sudah siap utk turun ke padang.. main kat Stadium Satun..
Stadium nie baru siap ja.. lebih kurang macam mini stadium kat universiti je la..
keputusan perlawanan draw 2-2.. first half JPN Perlis leading 2-0


pada sebelah malam.. lepak kedai pekena teh panas.. teh tarik xdak la kat thailand nie..
cuma yg unik sikit kat sini.. dia akan sedia seteko air panas utk tambah.. nampak teko kat atas tu.. tu utk nak panaskan air teh.. teh = 10 bath.. 



Tut Tut kat Satun.. masa kat Satun nie aku xtau lagi sebab apa dinamakan tut tut.. tapi bila kat hatyai baru tau.. kat hatyai memang sibuk yang dibuat2 sibuk.. dengaq bunyi hon tut tut nie je..
 

hatyai pada sebelah malam.. nampak macam sibuk tak?.. polis traffic wilayah satun mengawal keadaan dengan begitu baik.. malam di hatyai meriah.. bunyi tut tut rata-rata..

nanti aku sambung lagi..

ok sambung balik..

nie en. marlboro thailand.. bukan aku punya.. member punya.. menurut member aku.. xsedap..
mungkin si pengejar masa lebih arif berkenaan nie..


Ok.. nie dah kat sempadan malaysia/thailand.. dah nak balik dah.. kami balik melalui Padang Besa(thailand)- Padang Besar(Malaysia).. belum keluar sempadan dah bincang plan nak re-trip.. hahaha

overall it was a good experience for me.. this is my first time travel outside malaysia.. since im only working in state not like the rest of my friend which are working at the ministry.. this my only chance.. hehehe.. btw.. next month maybe we will be going to songkhla.. for a friendly match again.. untuk tidak menghampakan aku post la gak.. Tiger Show!!

I
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
V
V
V

amacam?? ok tak? hahahahaha

14 comments:

Al Hadi said...

apa la.. gi siam amik gambar itu je? upload yg lain!

Naz said...

aku setuju ngan hadi! hehehe!

IkraamSuarez said...

kami nak gambar yg xpenah dilihat!

marmalade said...

tiger show tiger show! hahahahahah (actually it's supposed to be thai girl show - tapi entah mcm mana, orang sebut bunyik dia macam tiger show) hihihihii

Badrulhafiz Hj. Sulaiman said...

ok.. ok... kejap..
lambat la nak upload..

Al Hadi said...

thai girl show situ xde apa la. aku penah tengok kat hatyai. hampeh je~

Anonymous said...

you should go to red light district kat amsterdam, hadi =p kita buat wan nyeh bachelor party kat situ ah. sure yaya bengang gile. hahahahahah

Farah Zahirah said...

Hafiz....cepatla upload gambaq2 yang lain.... pasai pa aku tengok hang macam makin berisi jer ni!!

Badrulhafiz Hj. Sulaiman said...

sume - tggu ada lagi gambar2.. tiger show?? jangan harap la.. hehehe.. nak tgk? gi sendiri..

farah - berisi?? lebih kurang macam hang gak la.. cuma isi aku nie xdak tempoh matang.. hahahaha

marmalade said...

WHOAAAAA!!!
this is a whole different level. i mean, animals AND human beings.

leLabu said...

~uh, marmalade ni buat tekejut plak. huhu

Naz said...

Huhu.. besst... mmg besst!

Al Hadi said...

mala, mmg i nak gi amsterdam one day. cuci mata!!!

bad, itu kan steve irwin? apa kejadahnya????

Badrulhafiz Hj. Sulaiman said...

kembar steve irwin di thailand daa..

SETIA

Api! Api!

I've Got OB Spirit!!

Gerak Gerak Gerak Khas

Anak Buah Sarjan HashiM

TopicS