Info Solat (Click utk waktu solat)

Info Solat (Click utk waktu solat)
MASJID ZAHIR

Tuesday, September 23, 2008

Ada aPa deNGan ciKGu??



huh... (aku menghela nafas panjang..) .. menggaru2 kepala yg tidak gatal.. sambil berfikir.. kenapa cikgu-cikgi zaman sekarang jadi macam nie.. kalau zaman dulu hanya 'CIKGU BEDAH' je org xsuka.. sekarang nie macam2 lak yg timbul..

apa yg buat aku nak tulis pasal nie coz baru td aku layan sorang pengetua yg xpuas hati ttg karenah cikgu dia.. dalam meeting maki hamun.. keluar perkataan xsenonoh.. kat sekolah buat 'club house' (bilik merokok).. xpatut la kan coz sekolah tempat larangan merokok.. lagipun contoh xbaik la.. camna nak larang student hisap rokok if cikgu sendiri pun hisap..

dah lepas pengetua nie balik... dtg pulak satu surat dari pejabat MB.. laporan cikgu pukul murid lagi!! pukul bukan sikit2.. siap bengkak pipi..( with evidence .. ada gambar).. ikut laporan cikgu nie under psikiatri treatment... pehh.. apa kes nih.. 

petang semalam.. kebetulan wife aku entertain sorang client dia yg nak amik insurance.. client dia nie lak.. cikgu.. dia bersungut la ttg cikgu2 nie dibebani tugas2 yg mengarut.. bukan pengajaran.. so wife aku pun cakap la.. sebab tu la PTD masuk untuk bantu.. tapi dia still xleh terima.. alasan dia hanya cikgu je faham ttg dunia pendidikan.. habis PTD nie dulu xsekolah ke.. dunia pendidikan gak kan??.. dia kata lagi... PTD sekat peluang kenaikan pangkat cikgu.. sebelum cakap please check fakta dulu la.. coz sejak PTD masuk.. kitaorg dah create lagi banyak post kenaikan pangkat untuk cikgu2 nie.. tapi wife aku angguk je la coz nak suruh cikgu tu amik insurance dgn dia..

aku hairan .. nape cikgu2 lebih memfokuskan ttg kenaikan pangkat diaorg daripada prestasi murid2?? kalau isu naik pangkat sanggup tulis surat sampai ke Menteri.. sanggup buat forum berhari2.. nape xbincang bagaimana nak tingkat prestasi pelajar?? bagaimana nak kurangkan masalah sosial?? 

hmmm... ntahlah..
renung2kan.. fikir2kan..

terima kasih kepada cikgu2 yg pernah mengajar aku dulu..

SSAT (Sek. Sultan Ahmad Tajuddin)
SKTU (Sek. Keb. Taman Uda)
SMKAK (Sek. Men. Keb. Agama Kedah)
MRSM Ps. 

SETIA

Api! Api!

I've Got OB Spirit!!

Gerak Gerak Gerak Khas

Anak Buah Sarjan HashiM

TopicS